Dowiedz się jak unikać pułapek w sprzedaży dropshipping oraz jakich błędów nie popełniać. Przyczyni się to do zwiększenia zaufania wśród konsumentów oraz poprawi pracę sklepu internetowego.

Jakich błędów unikać na początki drogi z dropshippingiem?

Jak w każdym biznesie, również w modelu dropshipping możemy napotkać na pułapki oraz popełniać błędy, które będą skutkowały niepowodzeniami. W poniższym artykule postaramy się przedstawić, jak unikać tych zagrożeń i osiągnąć sukces w sprzedaży internetowej, opartej o dropshipping.

Skupimy się głównie na poniższych zagadnieniach:

  • wybór wiarygodnego dostawcy,
  • analiza rynku, konkurencji,
  • obsługa klienta,
  • procesy logistyczne,
  • marketing.

Początkujący przedsiębiorcy są narażeni na nawiązanie współpracy z niewiarygodnymi dostawcami. Prowadzi to to opóźnień w dostawach, niezrealizowanych zamówień oraz produktów złej jakości. Przed podjęciem współpracy, sprawdźmy hurtownie dropshipping, m.in. poprzez opinie innych przedsiębiorców. Kluczowa jest również dokładna analiza rynku. Jeśli jej nie przeprowadzimy, może okazać się, że będziemy musieli zmagać się ze zbyt dużą konkurencją lub zaczniemy oferować produkty, na które nie ma popytu.

Jak poprawić jakość sprzedaży?

Innym czynnikiem, o którym młodzi sprzedawcy często zapominają, jest wysoka obsługa klienta. Zaniedbanie klienta, może prowadzić do negatywnych opinii oraz strat klientów. Szybka i profesjonalna odpowiedź, z pewnością zostanie dobrze odebrana przez kupującego, co może przełożyć się na pozytywne wpisy.

Nieoptymalizowane procesy logistyczne, mogą prowadzić do opóźnień w dostawach, problemów z magazynowaniem (w przypadku dużej ilości zwrotów na nasz adres). Bez automatycznego aktualizowania stanów magazynowych, może okazać się również, że produkty które oferujemy u siebie, nie są już dostępne w hurtowni. To przysporzy tylko niepotrzebnego stresu i niestety najczęściej zakończy się koniecznością anulowania zamówienia.

Ostatnim elementem jest marketing, a konkretnie jego brak, co w dzisiejszym świecie e-commerce skutkuje słabymi wynikami sprzedażowymi. Niestety wśród dużej konkurencji i w przypadku braku marketingu jesteśmy niewidoczni.